Obec Krouna
Krouna

REAKCE NA DOPIS MANŽELŮ PEKAŘOVÝCH

Ministr Plaga

ZŠ Krouna - Přestože nejsem zastánce řešení problémů přes media, musím, ač velice nerad, přesto reagovat na článek manželů Pekařových publikovaný na webu Krouny dne 7.7.2020.

Mrzí mne, že webové stránky obce se staly místem, kde je publikováno cokoliv bez toho, aniž by další strany, jichž se věc týká, byly vyzvány k reakci, která  by byla zveřejněna spolu s prvotním příspěvkem. Na uvedený příspěvek manželů Pekařových jsem tak byl upozorněn až jinými rodiči, kteří jsou s naší školou naopak spokojeni a nelíbí se jim, jakou formu včetně kampaně na sociálních sítích pisatelé zvolili.

Vzdělávání v době uzavření provozu škol bylo nesmírně náročné pro všechny poctivě pracující strany – pro děti, jejich rodiče a i pro učitele. O smysluplnosti jednotlivých vzdělávacích oborů či témat by se dalo jistě dlouho diskutovat, ale je skutečností, že ani v době dálkové výuky MŠMT nezrušilo povinnost škol je realizovat. Velice si proto vážím nejen práce, ale i snahy všech, rodinu Pekařových nevyjímaje.  Stejně tak si ale vážím práce i všech učitelů a zaměstnanců naší školy, a to i práce paní učitelky v 1. třídě. Pedagog  v 1. třídě je totiž dětem nejen učitelem, ale současně někdy i mámou, chůvou, osobním asistentem nebo poradcem rodičů. A k tomu všemu se ještě snaží děti naučit číst, psát a počítat a musí své žáky i spravedlivě ohodnotit. V doporučení MŠMT (k dispozici je na webu MŠMT) je zásada spravedlivosti uvedena dokonce na 1. místě, a to jak spravedlivého hodnocení jednotlivých žáků, tak i spravedlivého ohodnocení žáka vůči ostatním. Z 18 žáků v 1. třídě prospělo na konci školního roku 15 z nich s vyznamenáním (z toho 9 dětí mělo samé jedničky, ostatní jednu, výjimečně dvě dvojky). A všichni, kteří jste se s paní učitelkou z letošní první třídy kdy potkali, budete určitě moci potvrdit, že ke své práci přistupuje velice svědomitě a zodpovědně a snaží se děti co nejlépe připravit, aby pro ně další ročník neznamenal náročné dohánění učiva. 

Pouštět se do diskuze přes internetové stránky obce v žádném případě nehodlám a s ohledem na ochranu osobních údajů dětí ani nemohu (čehož si manželé Pekařovi jsou pravděpodobně dobře vědomi), musím však uvést alespoň několik skutečností: 

Manželé Pekařovi mne, bohužel, za celou dobu docházky jejich dětí do naší školy (4 roky u staršího z dětí, 1 rok u mladšího dítěte) ani jednou nekontaktovali s jakýmkoliv problémem týkajícím se vzdělávání jejich dětí. O nespokojenosti se mi nezmínila ani paní Pekařová, ačkoliv jsem s ní byl během května a června letošního roku ve věci organizace dohledu a docházky dětí několikrát v přímém kontaktu. Stejně tak během 2. pololetí šk.r. 2019/20 ani jednou ve věci vzdělávání syna nekontaktovali ani paní učitelku. Jako první kontaktovala školu ve věci hodnocení výsledků vzdělávání až 26.6.2020 dopoledne telefonicky babička dětí. Obsáhle hovořila s paní zástupkyní, žádný konkrétní požadavek však nevznesla, přestože byla informována např. o možnosti komisionálního přezkoušení žáka, a prarodič ani není zákonným zástupcem dítěte. Pan Pekař následně poprvé kontaktoval paní učitelku v pátek 26.6.2020 v podvečer. Po celý víkend i v následujícím týdnu jsem byl připravený na jednání s někým z rodiny Pekařových, nikdo mne však bohužel nekontaktoval. 

Pisatelé se ve svém příspěvku odvolávají na vyhlášku 211/2020 Sb. – přikládám přesný text této normy (mimochodem – od 21.5.2020 je zveřejněna na webových stránkách školy) a nechávám na posouzení každému čtenáři, zda tam nějaké „doporučení pana ministra“ objeví. A v souladu s touto vyhláškou byli žáci za druhé pololetí hodnoceni.

Další mnohastránkové dokumenty a skutečnosti (informace o individuálních vzdělávacích potřebách žáka, průběhu a výsledcích vzdělávání, o získávání podkladů pro hodnocení, množství a frekvenci známek, absenci žáka, doložení průběžné informovanosti rodičů, atd.) i vlastní podklady pro hodnocení žáka, s ohledem na již zmíněnou ochranu osobních údajů, bohužel na tomto místě uvést nemohu. 

Panu Pekařovi jsem telefonicky dne 1.7.2020 nabízel projednání všech připomínek, moji nabídku však  bohužel odmítnul.

Vzniklá situace mne osobně velice mrzí a budeme její příčiny samozřejmě velmi pečlivě analyzovat. Život, vzdělávání dětí nevyjímaje, samozřejmě přináší různé situace a problémy, které je však potřeba již od počátků řešit a vykomunikovat si je přímým jednáním, jemuž jsme vždy otevřeni. Jeho cílem by mělo být nalezení vzájemné shody, což se nám ve většině případů snad i daří. . Komunikace přes webové stránky nebo sociální sítě k tomu však vést nemůže.

V Krouně dne 8.7.2020

Mgr. Josef Kyncl, ředitel školy

Přílohy

Reakce na dopis manželů Pekařových

Reakce_na_dopis_manzeu_ Pekarovych_20200708.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 79,57 kB

Hodnocení Covid - Vyhláška č.211/2020 Sb.

Hodnoceni_Covid_Vyhlaska_c_211_2020_Sb_ze_dne_27_dubna_2020.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 35,29 kB
Datum vložení: 8. 7. 2020 18:13
Datum poslední aktualizace: 9. 7. 2020 15:21
Autor: Michal Kušta

Počasí

dnes, sobota 20. 4. 2024
déšť se sněhem 6 °C 2 °C
neděle 21. 4. déšť se sněhem 8/1 °C
pondělí 22. 4. skoro jasno 11/0 °C
úterý 23. 4. déšť se sněhem 8/1 °C

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Studený a mokrý duben plní sklepy a sudy.

Pranostika na akt. den

O svaté Anselmeně semeno do země.

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:2
DNES:404
TÝDEN:2591
CELKEM:601488